דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג פנימי קודם למיתוג חיצוני 

מאת    [ 23/12/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1879 פעמים ]

מיתוג פנימי קודם למיתוג חיצוני מהי מטרת הארגון שבו אני עובד? מהי ההבטחה המותגית של הארגון - הן לי, כעובד, והן ללקוחות הארגון? כיצד המחלקה שלי, ואני כפרט, תורמים להבטחה המותגית?
עובדי ארגונים שבהם התבצע תהליך מיתוג פנימי מסוגלים להשיב בקלות על השאלות האלה. כאשר התהליך אפקטיבי, העובדים מאמינים בערכי המותג ומתנהלים לפיהם.
 
מיתוג פנימי לפני מיתוג חיצוני
אם בעבר היה המיתוג הפנימי משני בחשיבותו ביחס למיתוג החיצוני, היום יותר ויותר מנהלי ארגונים מכירים בחיוניותו להצלחת הארגון.
המיתוג פנימה צריך להתבצע על פי אותו היגיון המנחה אותנו בתהליך המיתוג החוצה. כשם שלא הגיוני לצאת עם מוצר חדש מבלי ללוותו בפעילות פרסומית ושיווקית, אין טעם לבצע מיתוג מבלי לשווקו קודם לכן לעובדים שיטמיעו את ערכי המותג החדש וישדרו אותם החוצה. עובדי החברה ושותפיה העסקיים הם אפיקי השיווק החשובים ביותר של המותג. הם משמשים שגרירי המותג בקרב אלה שעמם הם באים במגע.
כל ארגון המתייחס ללקוח הפנימי כאל לקוח משני בחשיבותו, פוגע מאוד בסיכויי ההצלחה של המיתוג.
 
על חמישה עקרונות המיתוג הפנימי עומד:
  1. הזדהות העובדים עם המותג החדש אינה מובנת מאליה. מחקר שפורסם בשבועון השיווק הבריטי Marketing מראה כי 30% מעובדי החברות המסחריות בבריטניה אדישים לגבי המותג שהם מייצגים. 22% נוספים מודים כי הם מחבלים במותג בכוונה תחילה. 48% בלבד תומכים במותג ודואגים להפיצו בקרב מכריהם.
  2. נאמנות למותג קשורה ישירות ליחס של נציגי שירות הלקוחות אליו. כך מראה סקר שנערך בקרב יותר מ-6,000 איש, ביותר משש תעשיות שונות. כאשר שירות הלקוחות אינו מצליח להעביר את ההבטחה המותגית וליצור בלקוחות הזדהות רגשית עם "אישיות המותג", אין הם חוזרים להשתמש בשירותי הארגון.
  3. השלכות המיתוג מחדש על עובדי הארגון אינן תמיד חיוביות. לרוב, העובדים אינם שותפים לתהליכים המורכבים הקודמים לשינוי, וכשהוא בא בהפתעה הוא מתקבל בהתנגדות ובחשש. לכן, כדאי לתקשר את המותג החדש לעובדים מבעוד מועד, למשל, באמצעות קמפיין פרסומי פנימי.
  4. העובדים מעוניינים ביחס דומה לזה שהחברה מבטיחה ללקוחות. ארגון המתחייב לשירות אמין ולמתן ערכים מוספים ללקוחותיו יוצר רף ציפיות גבוה באשר ליחסה של ההנהלה לעובדים. על הארגון לתת יחס זהה ללקוח הפנימי וללקוח החיצוני.
  5. ערכי המותג הם קריטריון לגיוס. הטמעה חזקה של "אישיות המותג" פנימה והחוצה מאפשרת לארגון לבחור את העובדים המתאימים ביותר לתרבות הארגונית המתחדשת, ולמדוד את התפוקה שלהם על סמך הקריטריונים שהציב המיתוג מחדש.
רתימת העובדים לתהליך המיתוג מחדש דורשת מן הארגון אסטרטגיית תקשורת פנימית מובנית המותאמת לתרבות הארגונית ומיועדת למגוון קהלי היעד הפנים-ארגוניים ולפלטפורמות התקשורתיות הקיימות בארגון.


 

למאמרים נוספים בתקשורת פנים, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש


http://www.laniado.co.il/%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA_%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%AA_%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9D/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב